Newsletter - cyfrowy list koperty położone na komputerze

Newsletter – czym jest i czemu służy?

Czym jest newsletter?

Newsletter to cyfrowy list wysyłany do osób, które zapisały się do Twojej bazy mailowej. Może to być bardzo skuteczne narzędzie komunikacyjne, pozwalające na budowanie relacji z odbiorcami, a nawet tworzenie własnej społeczności. Co ważne, ta forma komunikacji jest niezależna od mediów społecznościowych, co daje większą kontrolę nad treściami i relacjami z odbiorcami.

 

Jak budować bazę mailingową?

Podstawą newslettera jest baza mailingowa, którą można stworzyć poprzez zachęcanie odbiorców do zapisu. Warto wykorzystywać różne kanały np. blogi, media społecznościowe, czy filmy na YouTube, gdzie można umieścić linki do formularza zapisu. Dzięki takim działaniom sukcesywnie powiększasz listę subskrybentów, którzy są zainteresowani Twoimi treściami.

Ważnym elementem w budowie bazy jest stosowanie odpowiednich narzędzi, które ułatwiają zbieranie adresów mailowych zgodnie z wymogami prawnymi, takimi jak RODO. Warto zainwestować czas i zaprojektować formularze zapisu w strategicznych miejscach w sieci. Formularze mogą być wyświetlane jako część na stronach internetowych, jako pop-upy (czyli wyskakujące okienka) lub jako linki w mediach społecznościowych czy w mailach do obecnych klientów.

 

Do czego może służyć newsletter?

Newsletter oferuje ogromną elastyczność. Możemy go wykorzystywać do:

  • dzielenia się wiedzą i doświadczeniem,
  • promowania nowych wpisów na blogu,
  • prowadzenia kampanii marketingowych,
  • informowania o nowych produktach i/lub usługach,
  • przesyłania życzeń świątecznych,
  • nawiązywania interakcji z odbiorcami.

Regularność wysyłania wiadomości oraz dostosowanie treści do potrzeb i zainteresowań odbiorców jest kluczowe dla prowadzenia tej formy komunikacji.  Dzięki temu stworzysz interaktywną społeczność, z którą będziesz mieć relację nieco inną niż w mediach społecznościowych. 

 

Niezależność od mediów społecznościowych

Newsletter to narzędzie, które działa niezależnie od platform społecznościowych. To niezwykle istotne w kontekście dzisiejszych zmian algorytmów, spadków zasięgów organicznych czy nawet ryzyka zablokowania konta. Nawet jeśli Twoje profile na Facebooku czy Instagramie przestaną być aktywne, newsletter umożliwi Ci kontynuowanie kontaktu ze społecznością.

 

Jak założyć newsletter?

Na rynku istnieje wiele platform do e-mail marketingu, które ułatwiają tworzenie i zarządzanie newsletterami. Najpopularniejsze systemy oferują narzędzia takie jak:

  • formularze zapisu zgodne z RODO,
  • pop-upy, które pomagają w zbieraniu maili,
  • szablony do tworzenia atrakcyjnych wizualnie wiadomości,
  • landing page, na których można promować swoje wydarzenia, produkty czy usługi.

Założenie newslettera nie wymaga zaawansowanej wiedzy technicznej. Wystarczy zarejestrować się w jednym z systemów, stworzyć formularz zapisu i umieścić go na swojej stronie internetowej lub podlinkować w mediach społecznościowych.

Na tym etapie już tylko jeden krok dzieli Cię od wysłania pierwszego newslettera, zachęcanie do zapisu. Gdy adresy zaczną spływać do Twojej bazy, możesz śmiało zacząć dzielić się zaplanowanymi treściami.

 

Newsletter to potężne narzędzie komunikacyjne, które może być kluczowym elementem budowania relacji z odbiorcami, nie tylko w biznesie. W biznesie (nie tylko online) możesz wykorzystać je do budowania ścieżek klientów, a następnie zautomatyzować proces i tym samym usprawnić swoją pracę.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart
Scroll to Top