- dokąd możesz pojechać,
- skąd wyruszysz,
- czym będziesz się przemieszczać,
- jakie atrakcje możesz zobaczyć.
Tworząc mapę podróży, biuro zadba o spełnienie Twoich oczekiwań, dopasuje ofertę i program wycieczki do Twoich potrzeb. W trakcie wyjazdu zadba o to abyś uniknęła(-ł) przykrych doświadczeń. Wybierając się w dobrze zaplanowaną podróż, masz niemal 100% gwarancję, że będzie obfitować w niezapomniane i pozytywne wrażenia.
Planowanie podróży to metafora budowania ścieżek klienta.
Niezależnie od tego czy prowadzisz blog, media społecznościowe – gdzie dzielisz się treściami czy prowadzisz biznes – gdzie sprzedajesz usługi lub produkty, warto świadomie tworzyć mapy podróży klientów.
Sprawdź czego potrzebujesz oraz co zyskasz budując ścieżki klienta w swojej działalności.
Kim jest podróżny?
Podróżny to Twój klient – potencjalny lub aktualny, to Twój obserwator lub odbiorca Twoich treści. Osoba, do której adresujesz to, co tworzysz.
Na początku mojej działalności online spotkałam się z informacją, że powinnam bardzo dobrze określić swoją grupę docelową. Przeczytałam naście poradników jak to zrobić. Zaczęłam nawet to rozpisywać, chciałam adresować treści blogowe do „właściwych osób”. Spędziłam nad tym godziny (jak nie dni). Przyniosło mi to tylko olbrzymią frustrację i wątpliwość w sens tworzenia bloga. Odpuściłam. Stwierdziłam, że poddam się intuicji. Niczego nie żałuję. Po kilku miesiącach byłam już w stanie określić kim jest moja grupa docelowa.
Po co to piszę? Dobrze jest wiedzieć kim jest Twój klient, bo to dla niego będziesz tworzyć mapę podróży. Im więcej o nim wiesz/go znasz, tym lepiej zaplanujesz jego podróż. Jednak brak tej wiedzy nie powinien blokować Cię przed działaniem. Gdy lepiej go poznasz, zaktualizujesz jego ścieżki!
Mapa podróży klienta
- jak klient trafia na Ciebie/Twoją działalność w sieci,
- skąd dowiaduje się co oferujesz,
- co przekonuje go do zakupu/zaangażowania/utrzymywania relacji,
- jak przebiegają procesy zapisu na newsletter, zakupu produktu lub usług, reklamacji lub zwrotów, kontaktu z marką.
Analiza pozwala zebrać dane, które przydadzą się do ulepszania lub budowania nowych ścieżek klientów. Dodatkowo dzięki tym obserwacjom masz wgląd na wszelkie przeszkody, które mogą stanąć na drodze klienta podczas jego podróży. I to od Ciebie zależy co z nimi zrobisz.
Korzyści ze świadomego budowania ścieżek klienta